Klarna Growth Awards vauhdittamaan suomalaisten verkkokauppojen kasvua – palkintopakettien arvo 1,8 miljoonaa euroa

May 4, 2022

Klarna Growth Awards

Klarna on viime vuosina tehnyt useita yritysostoja sekä kehittänyt uusia palveluita maksamisen ohelle vastatakseen verkkokauppiaiden jatkuvasti kehittyvään toimintaympäristöön ja tarpeisiin. Kalliit markkinointikustannukset ovat yksi verkkokauppiaiden suurimmista haasteista. Tämän takia Klarna tarjoaa useita erilaisia palveluita, jotka ohjaavat asiakasliikennettä verkossa ilman suuria investointeja. Nyt Klarna julkaisee Klarna Growth Awards -kilpailun, joka auttaa  pohjoismaisia kauppiaita löytämään kasvupotentiaalinsa uusien markkinointi- ja kasvupalveluiden avulla. Palkintojen kokonaisarvo Pohjoismaissa on 1,8 miljoonan euroa.

Klarna Growth Awards -kilpailussa etsitään verkkokauppiaita Ruotsista, Suomesta, Tanskasta ja Norjasta neljään eri kategoriaan: Sustainability, Rising Star, Innovation ja Small Business. Palkinnot koostuvat räätälöidyistä, Klarnan tarjoamista noin 1,8 miljoonan euron arvoisista kasvu- ja markkinointipaketeista. Räätälöidyt palkintopaketit sisältävät muun muassa vuositilauksen APPRL-vaikuttajamarkkinointialustaan, Klarnan hintavertailupalveluun (CSS) sekä Klarnan  virtuaalishoppailupalveluun, ja mainostilaa Klarnan sovelluksessa

Haku kilpailuun aukeaa toukokuussa ja voittajat valitsee marraskuussa järjestettävässä gaalassa raati, johon kuuluvat Klarnan Ruotsin maajohtaja Jesper Eriksson, Klarnan markkinointijohtaja David Sandström, Klarnan muotijohtaja Emilia de Poret, Klarnan sosiaalisen shoppailun johtaja Adam Levene, sekä Klarnan Suomen maajohtaja Jacob sergercrantz.

- Viime vuosina olemme tehneet paljon työtä ymmärtääksemme entistä paremmin missä ja miten voimme parhaiten auttaa kauppiaita saavuttamaan kasvutavoitteensa. Yhtenä keskeisenä osa-alueena tarjoamme vastuulliset maksutavat kauppiaidemme asiakkaille eli kuluttajille. Lisäksi haluamme olla vauhdittamassa kauppiaiden kestävää kasvua tarjoamalla heille erilaisia kasvu- ja markkinointipalveluita. Toivonkin, että Klarna Growth Awards ennen kaikkea inspiroi ja antaa yhä useammalle kauppiaalle paremmat työkalut kasvuun. Odotan innolla, että pääsen muun raadin kanssa tutustumaan hakemusten kautta useisiin, innovatiivisiin kauppiaisiin, sanoo Klarnan Suomen maajohtaja Jacob Segercrantz.

Klarna haastaa perinteiset markkinointikanavat

Vuonna 2021 verkkokauppiaille Klarnan kautta saapuva liikenne kasvoi maailmanlaajuisesti 160 prosenttia, mikä tarkoittaa peräti 301 miljoonaa klikkausta Klarnan kanavista verkkokauppiaiden sivuille. Luvut osoittavat Klarnan strategisen merkityksen kasvukumppanina, jonka myötä kauppiaat ympäri maailman pääsevät osaksi yli 147 miljoonan kuluttajan verkostoa. Klarna on myös kehittänyt omaa tiimirakennettaan: perinteisten myyntitiimien sijaan verkkokauppiaiden tukena toimivat monipuolista, kansainvälistä ja paikallista osaamista yhdistävät tiimit. Tämän investoinnin myötä Klarna haluaa haastaa yhdysvaltalaiset markkinointijätit ja vauhdittaa kauppiaiden kasvua.

- Tällä hetkellä verkkokauppiaat joutuvat kohdentamaan uskomattomia summia mainostamiseen. Me Klarnalla haluamme haastaa nykymallin - ja tiedämme onnistuvamme siinä. Haluamme olla kauppialle kumppani, joka auttaa joka mutkassa.  Tavoitteenamme on olla kumppani, joka tarjoaa yhden katon alta niin vastuulliset ja kuluttajaystävälliset maksut kuin kasvupalvelut, jotka mahdollistavat kauppaillemme laajentumisen ja konversaatioiden lisääntymisen, jatkaa Segercrantz.

Lue lisää Klarna Growth Awards: https://www.klarna.com/fi/yritys/growth-awards/