Klarna Growth Awardsin voittajat selvillä – Oura, Almada, Lunette ja Weekendbee palkittiin Suomessa 300 hakijan joukosta

November 18, 2022

Klarna Summit-7305

Klarnan pohjoismaisen Growth Awards -hankkeen 16 voittajaa palkittiin eilen Tukholmassa. Raati valitsi jokaisesta maasta neljä voittajaa, yhden kustakin palkintokategoriasta. Voittajien kesken jaetaan nyt muhkea, 1,8 miljoonan euron arvoinen kokonaisuus Klarnan kasvu- ja markkinointityökaluja.

Klarna lanseerasi keväällä kansainvälisen Klarna Growth Awards -hankkeen, joka palkitsee innovatiivisia yrityksiä ja auttaa pohjoismaisia kauppiaita löytämään kasvupotentiaalinsa uusien markkinointi- ja kasvupalveluiden avulla. Klarna Growth Awardsin voittajat Suomesta, Ruotsista, Tanskasta ja Norjasta julkaistiin eilen Tukholmassa. Suomen voittajat valitsi raati, johon kuuluvat Klarnan markkinointijohtaja David Sandström, Klarnan muotijohtaja Emilia de Poret, sekä Klarnan Suomen maajohtaja Jacob Sergercrantz. Yli 12 000 jälleenmyyjää Suomessa käyttää Klarnan maksu- ja ostopalveluita, mutta Klarnan kasvupaketteja voivat hakea niin nykyiset kuin kauppiaat, jotka eivät vielä käytä Klarnaa.

Yli 300 suomalaisen hakijan joukosta voittajiksi kruunattiin huimaa kansainvälistä suosiota niittänyt Oura Ring (Innovation), kestävästi valmistettuja urheilu- ja vapaa-ajan vaatteita myyvä verkkokauppa Weekendbee (Sustainability), naistenvaateyritys Almada Label (Rising Stari) sekä ympäristöä säästäviä kuukuppeja ja muita kuukautistuotteita valmistava Lunette (Small Business). Näin raati perusteli valintojaan:

Innovation – Oura Ring: “Oura on onnistunut luomaan hyvinvointia dataan pohjautuen. Ja tapa, jolla Oura kerää tätä tietoa, on poikkeuksellinen: kaikki anturit on sovitettu kauniiseen sormukseen, jota käyttäjät rakastavat näyttää ja käyttää joka päivä. Tuote joka on täydellinen yhdistelmä insinööritaitoa, designia ja brändäystä.”

Sustainability – Weekendbee: “Tämä suomalainen perheyritys on yksi maailman ensimmäisistä verkkokaupoista, joka on erikoistunut vastuullisiin urheilu- ja vapaa-ajan vaatteisiin. Weekendbeen valikoimaan pääsemiseksi ei riitä, että brändillä on vain yksi kestävä tuote tai tuotelinja, vaan koko liiketoiminnan on oltava vatuullista.”

Rising Star – Almada Label: “Yrittäjät ja vaikuttajat Alexa Dagmar & Linda Juhola ovat onnistuneet luomaan brändin, jota heidän yhteisönsä rakastaa. Menestys näkyy selvästi nopeasti kasvavissa myyntiluvuissa.”

Small Business – Lunette: “Alkuvuodesta 2022 Lunette pääsi YK:n hyväksymien tavarantoimittajien listalle, ja nykyään yrityksen kuukautiskuppeja jaetaan miljoonille ihmisille osana Lunetten missiota lopettaa kuukautisköyhyys. Näin ollen Lunette on selkeä voittaja pienyritysten kategoriassa.”

“On kunnia vastaanottaa Klarnan palkinto Innovation-kategoriassa. Oura on perustamisestaan saakka ollut ylpeästi eteenpäin katsova brändi, oli kyse sitten tuotteemme tarjoamasta edistyksellisestä seurannasta tai siitä, miten tavoitamme asiakkaamme markkinoinnilla. Toivomme, että voimme jatkossakin asettaa riman korkealle puettaville teknologioille ja tarjota jäsenillemme tarkan tavan ymmärtää terveyttään,” sanoo Ouran kasvumarkkinoinnista vastaava johtaja Manbir Sodhia.

"Kuluttajat haluavat entistä enemmän tietoa tuotteiden vastuullisuudesta ja alkuperästä – se on myös meillä Weekendbeellä kasvun salaisuus. Meistä on tärkeää, että vastuullisia verkkokauppoja tunnistetaan ja tuetaan, ja siksi Sustainability-kategorian voitto tuntuu erityisen merkitykselliseltä", kommentoi voittoa Weekendbeen perustaja Aissa Saarikorpi.

Hanke ajaa pohjoismaisten verkkokauppojen menestystä
Erityisesti kuluneen vuoden aikana Klarna on tehnyt useita yritysostoja ja kehittänyt uusia markkinointipalveluita verkkokaupan muutoksen vauhdittamiseksi ja verkkokauppiaiden liikenteen kasvattamiseksi.

Kalliit markkinointikustannukset ovat yksi verkkokauppiaiden suurimmista haasteista. Siksi Klarna tarjoaa palveluita, jotka lisäävät verkkoliikennettä – kuten vuonna 2021, jolloin Klarnan kautta verkkokauppiaille tuleva liikenne kasvoi 160 prosenttia maailmanlaajuisesti, mikä tarkoittaa peräti 301 miljoonaa klikkausta Klarnan kanavilta verkkokauppiaiden verkkosivuille.

“Kilpailussa oli todella kova taso, ja suomalaiset voittajat Oura Ring, Weekendbee, Almada Label ja Lunette kaikki edustavat kirkkainta kärkikaartia toimialoillaan. Räätälöityjen palkintopakettien avulla nämä yritykset voivat kanssamme rakentaa entistä parempaa jalustaa verkkoliikenteelle ja kasvulle”, hehkuttaa Klarna Suomen maajohtaja ja yksi raadin jäsenistä, Jacob Segercrantz.

Klarna Growth Awardsin 16 pohjoismaalaisen voittajan kesken jaetaan muhkea, yhteensä 1,8 miljoonan euron arvoinen kokonaisuus räätälöityjä, Klarnan tarjoamia kasvu- ja markkinointityökaluja. Palkintopaketit sisältävät muun muassa vuositilauksen APPRL-vaikuttajamarkkinointialustaan, Klarnan hintavertailupalveluun (CSS) sekä Klarnan Virtual Shopping -palvelun, ja mainostilaa Klarnan sovelluksessa.

Lue lisää Klarna Growth Awardsista täältä.