Snoop Dogg blir aksjeeier i Klarna og forvandles til Smoooth Dogg

January 17, 2019

GetSmoooth3 0 Pressmaterial 4

Som kommunikasjonskonsept skal «Smoooth» være Klarnas kundeløfte i ett enkelt ord. All friksjon ved «betal senere» betalinger skal fjernes. For ytterligere å forsterke denne forpliktelsen har selskapet inngått et partnerskap med Snoop Dogg, en av klodens smoootheste mennesker. I den storstilte europeiske kampanjen «Get Smoooth» som lanseres nå skal han bli enda smoothere. Samarbeidet skal ta selskapets kommunikasjonskonsept «Smoooth» videre til nye høyder. For Snoop Dogg er dette et ledd i hans europeiske investeringsstrategi.

Snoop: Som skapt for hverandre

- Jeg har vært på utkikk etter en mulighet til å utvide min portefølje innenfor teknologiinvesteringer i Europa. Etter å ha sett hvordan Klarna opererer og utfordrer status quo, mener jeg vi er som skapt for hverandre Jeg er veldig begeistret for dette samarbeidet, sier Snoop Dogg.

«Get Smoooth» viser at om du er forbruker, butikkeier eller en verdensberømt smooth person som Snoop Dogg, så vil Klarnas produkter gjøre hverdagen din langt enklere og mindre stressende. Den går da fra å være smooth til smoooth.

Calvin Broadus, bedre kjent som Snoop Dogg, er en amerikansk rapper, plateprodusent, tv-personlighet og skuespiller. Hans musikkarriere startet I 1992 da han ble oppdaget av rapper og musikkprodusenten Dr. Dre. Snoop Dogg har siden det solgt mer enn 37 millioner album over hele verden. Snoop Dogg skal kjøpe Klarna-aksjene fra en eksisterende aksjonær i selskapet. Klarnas CEO, Sebastian Siemiatkowski, har allerede bekreftet samarbeidet på Twitter og legger til:

- Gir Klarna helt nye muligheter for videre vekst og utvikling

- Snoop er ikke bare en rap-legende, men også en vellykket forretningsmann med en genuin interesse for teknologi, detaljhandel og e-handel. Han er svært god kunnskap om forbrukeratferd og er ekstremt god når det gjelder merkevarebygging og markedsføring. Å spille på lag med en av de smoootheste personene i verden gir Klarna helt nye muligheter for videre vekst og utvikling av selskapet.

- Dette er et samarbeid vi har gledet oss til Det er veldig mange nordmenn som har vokst opp med og har et forhold til Snoop. At han nå er med på laget og skal hjelpe å gjøre de flere tusen norske nettbutikkene som bruker Klarna ennå smooothere blir veldig spennende, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.

Allerede i gang med sitt neste store samarbeidsprosjekt

Kort tid etter at «Get Smoooth»-kampanjen avsluttes vil Snoop Dogg og Klarna annonsere sitt neste store samarbeidsprosjekt – en unik produktserie som gjør at alle kan «Get Smoooth».

Reklamefilmene med Snoop Dogg som Smoooth Dogg finner du ved å trykke på linkene under:

The Coronation:

Longest Toast:

Silky Bed:

**********

For mer informasjon:

Klarna:

Thomas Elvestad, Markedsdirektør, Norge

thomas.elvestad@klarna.com

+47 932 51 163

Alt handler om smoooth (ja det er med tre ooo’er). Klarna er Europas ledende betalingsleverandører og en nylig lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir online-kunder flere muligheter til å betale senere og tilbyr en sikker, friksjonsfri og smoooth handleopplevelse.  Klarna jobber nå med mer enn 100 000 handelssteder i Europa og Nord Amerika. Klarna har 2 000 ansatte og er aktive i 14 land. Klarna har investorer som Sequoia Capital, Bestseller Group, Atomico, VISA og Permira.

Om Snoop Dogg