Klarna tecknar samarbete med Ingrosso och Worges ANI: fokus på tillväxt, kundupplevelse och hållbara betalningar

May 11, 2022

Jesper Eriksson

Idag meddelade Klarna och ANI Jewels att de ingår ett ambitiöst partnerskap som ska stötta ANIs etablering och tillväxt i Europa. Samarbetet inkluderar flexibla betalningsalternativ och tillgång till Klarnas breda utbud av marknadsföringstjänster - samtidigt som Klarna säkrar hållbara betalningar för ANIs kunder. Partnerskapet är en viktig pusselbit för både ANI och Klarnas tillväxtstrategi framöver.

- Vi har varit otroligt petiga och kräsna i vårt arbete med att ta fram smycken som vi själva vill bära. Då är det självklart att vi också varit väldigt noga vad gäller våra samarbetspartners – i alla led. Vi vill att våra kunder ska få den bästa check-outupplevelsen. Det ska vara snabbt, smidigt och framförallt säkert, säger Lovisa Worge, medgrundare på ANI

Under året har Klarna gjort stora satsningar för att driva på förändringen mot en mer hållbar kreditmarknad. Flera stora produktförändringar har på kort tid bidragit till att sätta en ny standard för hållbara betalningar i branschen. Bland annat har onödiga avgifter eliminerats, krediter utan slutdatum slopats, fler betalningspåminnelser införts och betaltiden vid fakturaköp fördubblats.

- För oss har det varit helt avgörande att välja en partner som har ett schysst och hållbart erbjudande för våra kunder. Dessutom vill vi jobba med team som vill vara en successpartner och, precis som vi, är passionerade i allt de gör, säger Bianca Ingrosso, medgrundare på ANI

Klarna har på mycket kort tid skräddarsytt en lösning för ANI så att företaget kunnat koncentrera sig på kärnverksamheten och lanseringen av det nya smyckesmärket. Samarbetet omfattar Klarnas enkla, smidiga och säkra betalningsalternativ och Klarnas breda utbud av marknads- och medielösningar, där Comparison Shopping, en AI-driven stylingmotor, en virtuell shoppingplattform, och en influencer marketing- och mätplattform är några exempel. Tillsammans kommer detta att stötta ANIs ambitiösa tillväxtresa i Sverige och på andra europeiska marknader.

- Samarbetet mellan Klarna och ANI är både logiskt och naturligt. Vårt erbjudande är utvecklat  för att passa företag som är born global och förstår värdet av kundupplevelsen in i minsta detalj - hela vägen till sista betalsteget. ANI får nu ta del av vårt premiumerbjudande vad det gäller digital marknadsföring och försäljning – och vi är oerhört glada över att få chansen att vara deras tillväxtpartner, säger Jesper Eriksson, Sverigechef på Klarna

Samarbetet – ett resultat av ett brett erbjudande som täcker betalningar och tillväxttjänster

Klarna har det senaste året lagt mycket kraft på att utveckla sitt marknadsförings- och tillväxterbjudande, inklusive strategiska förvärv som Toplooks, Piggy, Hero, Apprl och Pricerunner. Klarnas nya tvärfunktionella team stöttar och hjälper handlarna inom en rad tillväxtdrivande områden, som till exempel skapande och utveckling av innehåll, medietjänster, analys, influencer marketing, shopping- och konverteringsstrategi och performance marketing.