Klarna guidar till Göteborgs guldkorn under Way Out West

June 12, 2019

Smooothoutwest

Genom Smoooth Out West får alla med Klarnakortet både 10 procent rabatt på all mat och dryck inne på festivalområdet och tillgång till en rad speciellt framtagna upplevelser och erbjudanden hos lokala företag runt om i staden.

- Nu blir Klarnakortet en nyckel till att maximera festivalupplevelsen och samtidigt ett sätt att upptäcka många av Göteborgs guldkorn som man annars kanske inte skulle hitta till. Förutom att hela vistelsen på festivalen berikas avsevärt så ger detta en möjlighet till att lyfta fram flera härliga upplevelser runt om i hela Göteborg, säger Christian Cabau, marknadschef på Klarna Sverige.

Än så länge är ett flertal lokala Göteborgsföretag involverade i Smoooth Out West, och fler aktörer kommer att presenteras löpande under sommaren. Modebutiken Klädoteket, juicebaren JOS, Sankt Jörgen Parks prisbelönta spa och restaurangen Syster Marmelad i Majorna är några av de företag som deltar i Smoooth Out West.

- Det är alltid kul med festival men med så mycket människor och så många aktiviteter kan man lätt känna sig lite vilsen. Smoooth Out West gör att fler människor kan hitta till oss och få upp ögonen för att hyra våra stilsäkra festivaloutfits istället för att köpa helt nya kläder, säger Sara Habte Selassie, som driver Klädoteket.

För trettonde året i rad äger Way Out West rum i Slottsskogen och runtom centrala delar av Göteborg 8-10 augusti. Festivalen arrangeras av Luger.

- Smoooth Out West är ett roligt koncept som kompletterar festivalen, det känns extra kul eftersom det gynnar både festivalbesökare och lokala näringsidkare i Göteborg, säger Peter Björklund på Luger.

Alla företag som ryms inom Smoooth Out West finns samlade på www.klarna.com/se/wow. I Klarnas app kan man också läsa mer om alla fördelar och erbjudanden som gäller för alla med Klarnakortet under festivalen. Där går det även att beställa kortet som också är kostnadsfritt.

För mer information, vänligen kontakta:

Communications @ Klarna: press@klarna.com