Klarna lupaa tuplata kuluttajien lahjoitukset ympäristöhankkeisiin Earth Weekin aikana

April 19, 2022

Earth Week Klarna
  • Kuluttajat voivat lahjoittaa rahaa planeettamme hyvinvointia edistäville organisaatioille Klarnan Give One -aloitteen kautta, ja Klarna tuplaa jokaisen sen sovelluksen kautta tehdyn lahjoituksen Earth Weekin aikana.
  • Klarna parantaa sovelluksessa olevaa hiilidioksidipäästöseurantaa, jotta kuluttajat saavat entistä yksityiskohtaisempaa tietoa ympäristöjalanjäljestään. Earth Day -kokoelmien tuotteet nostavat esiin brändejä, jotka edistävät ilmastotoimia. Lisäksi Klarna lisää Conscious Collections -valikoimiin yli sata Good on You:n ympäristöluokituksen saanutta brändiä.

Tukholma, 19.4.2022 – Klarna on maailman johtava vähittäispankki-, maksu- ja ostopalvelu, joka auttaa kuluttajia säästämään aikaa ja rahaa sekä hallitsemaan henkilökohtaista talouttaan. Klarna ilmoitti tänään uusista aloitteista, joiden tarkoituksena on tukea planeettamme hyvinvointia. Tämänvuotisen Earth Weekin aikana Klarna lupaa tuplata kaikki sovelluksensa kautta ympäristöhankkeisiin tehdyt kuluttajalahjoitukset ja päivittää hiilidioksidipäästöseurantansa niin, että kuluttajat saavat entistä yksityiskohtaisempaa tietoa ympäristöjalanjäljestään. Klarna myös laajentaa Klarna-sovelluksesta ostettavia Conscious Collection -kokoelmiaan ja lisää näin kuluttajien tietoisuutta ympäristöystävällisistä ja eettisistä valinnoista.

Ympäristöhankkeisiin tehdyt lahjoitukset tuplataan
Planeetan hyvinvointia edistävän Give One -aloitteen perustamisesta  lähtien Klarna on ohjannut 9 miljoonaa euroa paikallisesti toimiville organisaatioille, jotka suojelevat ympäristöä ja torjuvat ilmastonmuutosta. Rahoitusta on jaettu yhdeksälle organisaatiolle, jotta ne ovat voineet laajentaa toimintaansa. Näihin kuuluvat muun muassa Isossa-Britanniassa perustettu aatteellinen organisaatio Buglife, joka pyrkii torjumaan mehiläisten, perhosten ja muiden pölyttävien hyönteisten katoamista, sekä laajamittainen Accion Andina -projekti, jonka tarkoituksena on suojella ja ennallistaa Andien metsäekosysteemejä miljoonan hehtaarin alueella.

Organisaatioiden valintaa ovat ohjanneet Give One ja Milkywire. Ne priorisoivat aloitteita, jotka hyödyttävät ilmastoa, biodiversiteettiä ja paikallisyhteisöjä. Earth Weekin aikana kuluttajat voivat lahjoittaa Klarna-sovelluksen kautta rahaa neljään ympäristötarkoitukseen (villieläimet, valtameret, planeetta ja metsät), ja Klarna tuplaa Earth Weekin aikana tehdyt lahjoitukset.

Kuluttajille mahdollistetaan kestävämmät valinnat
Klarnan suosittuun hiilidioksidipäästöseurantaan on tehty kokonaisvaltaisia parannuksia. Seuranta näyttää kunkin ostoksen arvioidun hiilijalanjäljen Klarna-sovelluksessa, ja lisäksi se esittää muotituotteita ostaville kuluttajille tarkan erittelyn tuotteen elinkaaren eri vaiheissa vapautuvista päästöistä. Samalla se tarjoaa hyödyllisiä vinkkejä, jotka auttavat kuluttajia käyttämään ja kierrättämään ostamiaan tuotteita entistä kestävämmin.

Lisäksi hiilidioksidipäästöseuranta tarjoaa kuluttajille mahdollisuuden tehdä lahjoituksia Klarnan ja Milkywiren Climate Transformation Fund -rahastoon, josta tuetaan ilmastonmuutosta tehokkaasti torjuvia ratkaisuja. Klarna myös kaksinkertaistaa kaikki lahjoitukset Climate Transformation Fund -rahastoon Earth Weekin aikana. Rahoitusta saavia joukkoon lukeuttuu muun muassa Heirloom, joka pyrkii kehittämään uuden ilmankaappaustekniikan hiilidioksidin keräämiseksi suoraan ympäröivästä ilmasta tavallisten mineraalien avulla ja säilömään sen maaperään, sekä Husk, joka kehittää riisinkuoresta biohiiltä, jota luomuviljelijät voivat käyttää lannoitteena mullan parantamiseksi ja satojen kasvattamiseksi.

Lisäksi Klarna lanseeraa uuden ostettavan Conscious Collection -kokoelman nimeltä ”Earth Day”, joka perustuu hiljattain käynnistyneeseen yhteistyöhön Good On You -palvelun kanssa. Kyseessä on maailman johtava muotimerkkien vastuullisuutta arvioiva alusta. Erityisesti Earth Weekiä varten koottu kokoelma sisältää tuotteita merkeiltä, jotka ovat pitkällä vastuullisten raaka-aineiden hyödyntämisessä sekä jätteiden hallinnassa, ja joiden toiminnassa kiinnitetään huomiota energiankulutukseen, hiilipäästöihin, vesistövaikutuksiin, mikrokuitusaasteisiin, sekä kemikaalien käyttöön ja hävittämiseen.

Klarnan markkinointijohtaja David Sandström: ”Visionamme on antaa kuluttajille mahdollisuus äänestää lompakollaan ja saada aikaan muutosta. Parannetun hiilidioksidipäästöseurantamme avulla kuluttajat saavat nyt yksityiskohtaista tietoa ostostensa ympäristövaikutuksista. Myös lahjoitusominaisuutemme ja Conscious Collection -kokoelmamme ovat tehokkaita työkaluja, joiden avulla kuluttajat voivat tehdä tutkittuun tietoon perustuvia ostopäätöksiä ja -valintoja.”

Maailmanlaajuista kasvuaan jatkava Klarna toimii nykyään 45 markkina-alueella, tavoittaa yli 147 miljoonaa kuluttajaa ja tekee yhteistyötä yli 400 000 vähittäiskauppakumppanin kanssa eri puolilla maailmaa. Mittakaavansa ansiosta yhtiö voi edistää merkittävästi kestävää tulevaisuutta ja toimia yhteiskunnan ja planeettamme hyväksi.

Lisätietoja:
Klarna Press

Lahjoitukset Earth Weekin aikana
Klarna tuplaa kuluttajien lahjoitukset, jotka tehdään Give One -projekteihin ja Climate Transformation Fund -rahastoon Milkywire-palvelun kautta Earth Weekin aikana 18.–24.4.2022.

Vuodesta 2005 lähtien Klarna on pyrkinyt uudistamaan vähittäispankkialan. Meillä on 90 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja välitämme päivittäin kaksi miljoonaa maksutapahtumaa. Vastaamme asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin auttamalla heitä säästämään aikaa ja rahaa sekä hallitsemaan kassavirtoja ja tekemään perusteltuja päätöksiä. Yli 250 000 globaalia partneria, kuten H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group ja Nike, on ottanut käyttöön Klarnan innovatiivisen teknologian tarjotakseen saumattoman shoppailukokemuksen niin verkkokaupassa kuin fyysisessä myymälässä. Yli 5000 ihmistä työllistävä Klarna on aktiivinen 20 markkinalla, ja 40,39 miljardin euron valuaatiollaan yksi arvokkaimmista yksityisistä fintech-yrityksistä maailmassa. Lue lisää: klarna.com.

Klarna oli ensimmäinen fintech-alan yritys, joka liittyi The Climate Pledge and Race to Zero -kampanjaan. Yhtiö tekee vuosittaisia lahjoituksia tehokkaisiin ilmastoprojekteihin, jotka liittyvät esimerkiksi hiilenpoistoon, uudelleenmetsitykseen, metsiensuojeluun ja päästöjen vähentämiseen.