Klarna tuo sujuvan maksamisen Foodoran asiakkaille Suomessa

November 30, 2023

Medium Presentation 72DPI-DeviceImagery ChessCafe DeviceBack 1

Helsinki 30. Marraskuuta 2023 – Globaalin tekoälyvetoisen maksuverkoston ja shoppailuassistentin kehittäjä Klarna julkisti tänään laajentavansa yhteistyötä ruokalähettiyhtiö Foodoran kanssa. Vuodesta 2019 lähtien Foodoran asiakkaat Ruotsissa ovat voineet maksaa ostoksensa Klarnalla. Yhteistyö on ollut menestyksekäs, sillä tilausten volyymi on kasvanut 30 prosentin vuosivauhdilla ja tuonut 10 prosenttia lisää uusia asiakkaita vuositasolla.

Kuluvasta syksystä alkaen teknologiayhtiöt alkavat tarjota Klarnan sujuvia maksutapoja Foodoran asiakkaille Suomessa, Norjassa ja Itävallassa, ja palvelua laajennetaan lähitulevaisuudessa myös Tanskaan ja Tsekkiin. Maksaessaan Foodora-ostoksensa Klarnalla asiakkaat voivat valita maksutavaksi Maksa nyt tai Maksa myöhemmin.

“Viime vuosina Klarna ja Foodora ovat työskennelleet läheisesti parantaakseen integraatiota ja asiakaskokemusta entistä sujuvamman maksuprosessin luomiseksi. Olemme innoissamme voidessamme laajentaa hedelmällistä yhteistyötämme Ruotsin ulkopuolelle ja tuoda kuluttajille Euroopassa enemmän joustavuutta ja näkyvyyttä kulujensa seurantaan Foodoran mainioita palveluita käyttäessään”, sanoo Klarnan Pohjois- ja Keski-Euroopan toimintojen johtaja Dominic Hoffmann.

“Foodora haluaa mahdollistaa monipuoliset maksutavat ja tehdä tilaamisesta mahdollisimman helppoa ja sujuvaa. Klarnan yhteistyö Foodoran kanssa Ruotsissa on ollut erittäin menestyksekästä, ja asiakkaiden määrä on kasvanut merkittävästi. Asiakkaamme Suomessa ovat toivoneet Klarnaa maksutavaksi, ja haluamme vastata asiakkaidemme toiveisiin”, sanoo Foodoran Suomen maajohtaja Joonas Kuronen.

Klarnan sujuvat maksutavat tarjoavat kuluttajille mahdollisuuden säästää aikaa, rahaa ja seurata kulutustaan paremmin erityisesti Klarnan sovelluksesta löytyvien budjetointi- ja menoseurantatyökalujen avulla.