Klarnas betalsätt blir tillgängliga i Nets kassa

May 15, 2024

Bjo rn Bryngelson Press-1

Stockholm, 15 maj, 2024 - Klarna, den AI-drivna globala betalningsleverantören och shoppingassistenten, och Nets, en del av den ledande europeiska betalleverantören Nexi Group, meddelar idag att man ingår ett partnerskap som gör Klarnas populära betalsätt tillgängliga för alla nordiska handlare som säljer online genom Nets. Partnerskapet ökar utbudet av betalningsalternativ i Nets checkout vilket förbättrar konsumenternas köpupplevelse, och Klarna får en ny partner med tusentals handlare som kunder i Norden.

Partnerskapet innebär att Klarnas flexibla betalsätt integreras i Nets kassa för handlare i Sverige, Norge och Danmark. Detta befäster Nets position som en ledande betalningsleverantör och möjliggör för handlare som säljer online att enkelt och smidigt erbjuda konsumenter tillgång till Klarnas mycket populära betalsätt i sin kassa, utan behov av flera parallella tekniska integrationer. Konsumenter som vill betala med Klarna kan välja mellan flexibla betalsätt som direktbetalning, faktura och delbetalning.

- Vi vill ge tillgång till flexibla, säkra och smidiga betalningar för konsumenter som handlar på nätet. Enligt vår erfarenhet beror konverteringsgraden vid kassan mycket på att konsumentens föredragna betalsätt är tillgängliga. Därför kommer möjligheten att även erbjuda Klarna som betalningsalternativ i checkouten, vilket är en preferens för många nordiska konsumenter, att gynna både konsumenter och webbutiker, säger Louise Richardsson, Sverigechef för Nets.

- Klarna och Nets har båda varit en viktig del av den snabba utvecklingen under de senaste decennierna som har fått den nordiska e-handeln att blomstra. Vi är mycket glada över att vårt partnerskap med Nets, som är en stor aktör i Norden, nu gör det möjligt för handlare att erbjuda Klarnas flexibla betalningsalternativ i kassan utan flera tekniska integrationer. Det är en win-win för både Klarna, Nets, handlarna och i slutändan konsumenterna, säger Björn Bryngelson, Sverigechef på Klarna.

För mer information, vänligen kontakta:

Søren Winge, Head of Media Relations, Nexi Group
soeren.winge@nexigroup.com

Sedan 2005 har Klarna verkat för att accelerera handel med konsumenternas behov i centrum. Med fler än 150 miljoner aktiva användare globalt och 2,5 miljoner transaktioner per dygn, revolutionerar Klarnas schyssta, hållbara och AI-drivna betalnings- och shoppinglösningar hur människor shoppar och betalar online, och hjälper konsumenter att shoppa smartare, tryggare och smidigare. Fler än 550 000 globala detaljhandelpartners, inklusive H&M, Saks, Sephora, Macy's, IKEA, Expedia Group och Nike, har integrerat Klarnas innovativa teknologier och marknadsföringslösningar för att driva tillväxt och lojalitet. För mer information, besök Klarna.com.