Worldline en Klarna breiden betaalmogelijkheden in Europa uit

February 12, 2021

WorldlinexKlanra EN 900x575

Amsterdam, 12 februari 2021 - Klarna, marktleider in achteraf betalen en shoppingdiensten, heeft een strategisch partnership gesloten met Ingenico, onderdeel van Worldline, de Europese leider in betaaloplossingen en transactiediensten. Zij delen de ambitie om de online betaaloplossingen van Klarna voor nog meer retailers in Europa toegankelijk te maken.

De uitbreiding bouwt voort op een eerdere succesvolle uitrol in Scandinavië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Dit biedt retailers van Worldline nu ook in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk de mogelijkheid om hun klanten een frictieloze shopbeleving te bieden met Klarna’s volledige pakket aan betaalopties*. Klarna’s betaaloplossingen stellen retailers in staat klanten tijdens het online shoppen meer flexibiliteit, transparantie en gemak te bieden. Als resultaat van het partnership kunnen Worldline en Klarna elkaars dienstverlening aanvullen. Daarnaast kan Klarna haar klantenbasis uitbreiden en de merkpositionering onder consumenten versterken. Zo kunnen shoppers soepel en probleemloos afrekenen met de gebruiksvriendelijke checkout van Klarna.

“Door Klarna te integreren in het betaalplatform van Worldline geven we invulling aan onze missie retailers te ondersteunen bij het verhogen van hun efficiency en het realiseren van groei. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de klanten afziet van hun aankoop als hun favoriete betaalmethode niet wordt aangeboden. Het bieden van een ruimere keuze uit populaire betaalmethoden helpt retailers bij het verhogen van hun conversie”, vertelt Vincent Coussement, Head of BeNeLux van Worldline.

“We zijn erg blij om het partnership met Worldline aan te gaan en op deze manier al haar merchants te kunnen helpen groeien. In het afgelopen jaar hebben ingrijpende veranderingen plaatsgevonden in de retail. Dit heeft er in alle sectoren voor gezorgd dat online het dominante verkoopkanaal is geworden. Samen met Worldline stellen we retailers in staat zich aan deze veranderingen aan te passen en consumenten een betere online klantbeleving te bieden”, zegt Wilko Klaassen, General Manager van Klarna België, Nederland en Frankrijk. “Klarna’s betaaloplossingen maken het mogelijk snel in te spelen op veranderende klantbehoeften, de verkoop te stimuleren en tegelijkertijd de klanttevredenheid en -loyaliteit te vergroten.”

*beschikbaarheid van producten verschilt per markt

Over Klarna
Klarna is wereldwijd leider op het gebied van smoooth shopping en betalingen. Met Klarna kunnen consumenten nu kopen en later betalen, zodat ze kunnen shoppen waar ze van houden. Het aanbod van Klarna aan consumenten en retailers omvat betalingen, social shopping en persoonlijke financiën. Meer dan 200.000 (web)shops, waaronder H&M, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Abercrombie & Fitch, Nike en AliExpress bieden Klarna's innovatieve winkelervaring online en in de winkel aan. Klarna is de hoogst gewaardeerde private fintech in Europa met een waardering van $ 10,65 miljard en de vierde grootste private fintech wereldwijd. Klarna werd opgericht in 2005, heeft meer dan 3.500 werknemers en is actief in 17 landen. Klarna wordt sinds 2010 ondersteund door Sequoia Capital en meer recentelijk door Dragoneer, Bestseller Group, Permira, Visa, Atomico, Ant Group en Silver Lake, HMI Capital, TCV. Voor meer informatie: www.klarna.com

Over Worldline